Każdy biznes, również ten lokalny, wymaga odpowiedniej reklamy. Bez tego nie ma mowy o pozyskaniu dużego grona odbiorców i zapewnieniu firmie sukcesów. Dzisiaj postanowiliśmy omówić kilka niekoniecznie standardowych metod promocji. Jak wyróżnić swój lokalny biznes? Jak sprawić, że klienci nam zaufają? Co ma z tym wspólnego ramka na tablice rejestracyjne? Odpowiadamy!

Co jest ważne w promocji lokalnego biznesu?

Promocja firm ogólnopolskich wygląda nieco inaczej niż marketing marek lokalnych. W przypadku tych drugich najważniejsze jest, aby nawiązać bliską więź z odbiorcami. W przypadku biznesu lokalnego jest to możliwe, ze względu na stosunkowo niewielką liczbę odbiorców przekazu promocyjnego. Co więcej, przedsiębiorcy i konsumenci realnie funkcjonują w tej samej przestrzeni. Stąd właśnie popularność cause marketingu. Na czym to polega?

Cause marketing to promocja poprzez angażowanie się w sprawy istotne społecznie. Każda społeczność, w dużym czy małym mieście, ma swoje wspólne sprawy. Kwestia gospodarowania przestrzenią, remonty przestrzeni publicznej, organizacja życia kulturalnego czy sportowego – to tylko niektóre z nich. Firma angażująca się w ważne sprawy, która staje po stronie społeczeństwa, jest doceniana przez odbiorców. Tego typu firmy są postrzegane nie tylko jako sprzedawcy, ale też jako potrzebne podmioty będące częścią danej społeczności. Tym samym mieszkańcy danej miejscowości chcą wspierać tego typu przedsiębiorstwa.

Ramka na tablice rejestracyjne, czyli bądź widoczny

Drugą bardzo istotną kwestią, jeśli chodzi o biznes lokalny, jest widoczność. Niewątpliwie w przypadku biznesów lokalnych rozpoznawalność marki jest kwestią kluczową. Powinieneś sprawić, aby każdy znał Twoją markę. Jest to równoznaczne z prestiżem, dzięki któremu ludzie będą chętnie korzystać z Twoich usług. Właśnie w tym mogą pomóc ramki na tablice rejestracyjne. Tak naprawdę nie chodzi tutaj o jedną ramkę. Niezbędna będzie większa ich liczba.

Wspomniana ramka to idealne miejsce na reklamę. Stojąc w korku czy parkując samochód na parkingu, kierowcy będą mieli kontakt z Twoją marką, jeśli jej nazwa i logo znajdą się na ramkach tablic rejestracyjnych. Jednocześnie jest to tania metoda reklamy. Wystarczy, że porozumiesz się z lokalną firmą zakładającą rejestracje. Zwykle umieszczenie własnego nadruku na ramce nie jest drogie.

Niewątpliwie ramka na tablice rejestracyjne to propozycja szczególnie atrakcyjna dla firm, które posiadają własne floty pojazdów. Mowa tutaj zarówno o wypożyczalniach samochodów, jak i o wszelkich innych przedsiębiorstwach, których pracownicy mają do dyspozycji auta. Firmy takie nie muszą porozumiewać się z firmami zakładającymi rejestracje. Mogą same decydować o swoich rejestracjach, promując się zupełnie za darmo.

Nie bój się niestandardowych rozwiązań

Oczywiście tradycyjne formy reklamy są potrzebne. Firmy lokalne powinny promować się choćby poprzez pozycjonowanie. Jednak aby odnieść sukces, przydatne są też niestandardowe formy promocji. Nie warto obawiać się tego typu inwestycji, zwłaszcza że zwykle nie są zbyt wysokie.