Wiele firm bierze udział w różnego rodzaju eventach czy targach branżowych. To ważne wydarzenia, podczas których mogą zaprezentować swoją firmę, usługi czy produkty, ale też dotrzeć do klientów i zbudować z nimi relację. Kluczowe jest właściwe zorganizowanie stoiska, a do tego konieczne jest użycie systemów wystawienniczych. Czym są systemy wystawiennicze i jak je wybrać? Podpowiadamy poniżej.

Czym są systemy wystawiennicze?

Systemy wystawiennicze to szereg elementów, który pozwala stworzyć stoisko targowe – miejsce, na terenie którego będzie reklamowana dana firma, jej produkty i usługi. Co ważne – na systemach wystawienniczych można umieścić różnego rodzaju elementy wizualne związane z firmą – logo, hasło reklamowe, nazwę firmy czy inną grafikę. Odpowiednio zaprojektowane systemy wystawiennicze przyciągają uwagę klientów i sprawiają, że pozostaje ona na dłużej w ich pamięci.

Producenci systemów wystawienniczych oferują je w różnych wariantach. Wśród najpopularniejszych znajdują się:

  • flagi reklamowe – lekkie, łatwe w montażu, demontażu i transporcie, które są prostą formą reklamy i pozwalają w ciekawy sposób poinformować uczestników o obecności firmy na wydarzeniu,
  • standy reklamowe – to proste systemy wystawiennicze, które pozwalają w ciekawy i praktyczny sposób zaprezentować różnego rodzaju produkty na stoisk firmowym,
  • lady reklamowe – to jedne z najczęściej wykorzystywanych elementów. Mogą być wykorzystywane do zaprezentowania różnego rodzaju materiałów, folderów i produktów, ale też służyć jako miejsce kontaktu z potencjalnym klientem,
  • rollupy – nośniki reklamowe, które pozwalają w ciekawy i przystępny sposób zaprezentować firmę, markę i jej produkty, a które są również proste w transporcie, montażu i demontażu.

Jak wybrać odpowiednie systemy wystawiennicze?

Wybierając systemy wystawiennicze, warto zwrócić uwagę nie tylko na ich rodzaj, ale też jakość czy funkcjonalność. Kluczowe jest zwrócenie uwagi na kilka aspektów, a mianowicie:

  • jakość materiałów i technologii – dobrze wykonane systemy wystawiennicze mogą być używane przez wiele lat, wielokrotnie składane i rozkładane, a także transportowane, bez obaw o ich uszkodzenie. Ważna jest jakość użytych materiałów, ale też jakość druku. Idealnie, by był to druk UV, zapewniający ochronę przed szkodliwym działaniem promieni słonecznych, a w efekcie chroniący przed blaknięciem,
  • sposób montażu i demontażu – systemy wystawiennicze są wielokrotnie montowane i demontowane, stąd też użyte technologie powinny zapewniać sprawne ich składanie i rozkładanie. Dobrze też wybrać systemy, które po złożeniu nie zajmują dużo miejsca,
  • termin realizacji – wszystkie systemy wystawiennicze są realizowane na zamówienie. Wybierając drukarnię, która zajmie się ich wykonaniem, warto sprawdzić na termin realizacji zamówienia, gdyż zdarza się, że jest on dość długi, co w przypadku zamawiania elementów na ostatnią chwilę, może przysporzyć nie lada problemów,
  • opinie dotychczasowych klientów – najlepiej wybierać elementy reklamowe od sprawdzonych dostawców. W tym celu warto zapoznać się z opiniami innych czy fotografiami prezentującymi finalne produkty. Dzięki temu istnieje większe prawdopodobieństwo, że uzyskane elementy spełnią oczekiwania zamawiającego.

Możliwości reklamowania firmy na różnego rodzaju eventach jest wiele. Wybierając odpowiednie formy reklamy, warto zwrócić uwagę na charakter prowadzonej działalności i zakres oferowanych produktów bądź usług. Systemy wystawiennicze w postaci tradycyjnych rollupów czy standów reklamowych to tzw. pewniaki, które sprawdzą się w każdej sytuacji, bez względu na to jaki jest przedmiot działalności firmy czy też w jakim miejscu zostaną wykorzystane.